نتایج جستجو برای عبارت :

ن و القلم و مایسطرون

طالبگری از مطالعه گر نشعات می گیرد.
شاید این روزها دستان با لمس کردن کتاب و قلم مانوس نباشند .دیروز صدای دلخراش انگشت سبابه دل هر رهگذر را به درد آورده بود.فریادها و ضجه های انگشت سبابه بسیار دلخراش بود . نزدیکش رفتم و گرم صحبت شدیم ،انگار درد را فراموش کرد ،آرام قلمی را نزدیکش بردم و به آرامی چند سطر به رشته تحریر در آورد .کتاب دایره المعارف را نشانش دادم اشک ذوق از دیدگانش سرازیر شد و آرام ،آرام صفحه ها را ورق می زد . عطر خاص برگه های کتاب هوش
مطالبگری از مطالعه گر نشعات می گیرد.شاید این روزها دستان با لمس کردن کتاب و قلم مانوس نباشند .دیروز صدای دلخراش انگشت سبابه دل هر رهگذر را به درد آورده بود.فریادها و ضجه های انگشت سبابه بسیار دلخراش بود . نزدیکش رفتم و گرم صحبت شدیم ،انگار درد را فراموش کرد ،آرام قلمی را نزدیکش بردم و به آرامی چند سطر به رشته تحریر در آورد .کتاب دایره المعارف را نشانش دادم اشک ذوق از دیدگانش سرازیر شد و آرام ،آرام صفحه ها را ورق می زد . عطر خاص برگه های کتاب هوش
برای منمؤثرترین مقاومت در مقابل ظلم،شهادت است
این درست که لیاقتش را ندارم،درست است که شهادتدست ظلم رااز جان و مال مردم کوتاه نمی‌کنداما سلطه‌ی ظلم را از روح مردم می‌گیرد
مسلط به روح مردمخاطره‌ی شهداستو همین است بار امانت
میراث بشریت همین است؛آنچه بیرون از دفتر گندیده‌ی تاریخ،به نسل‌های بعدی می‌رسدهمین است...
 
● جلال آل احمد○ نون و القلم
برای منمؤثرترین مقاومت در مقابل ظلم،شهادت است
این درست که لیاقتش را ندارم،درست است که شهادتدست ظلم رااز جان و مال مردم کوتاه نمی‌کنداما سلطه‌ی ظلم را از روح مردم می‌گیرد
مسلط به روح مردمخاطره‌ی شهداستو همین است بار امانت
میراث بشریت همین است؛آنچه بیرون از دفتر گندیده‌ی تاریخ،به نسل‌های بعدی می‌رسدهمین است...
 
● جلال آل احمد○ نون و القلم
:o: واکنش «زارعی» استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس، به اظهارات سریع‌القلم درباره ارتباط با اسرائیل:small_red_triangle_down:مگر آمریکا کدخدا نبود! باتشر او قلب نیروگاه را درآوردید جایش بتن ریختید؛ دانش اتمی را فریز و سانتریفیوژها را ازبیخ ارّه کردید.:small_red_triangle_down:۶سال وقت ملّت را تاراج و ایرانی را مقابل غرب ذلیل کردید، کاربا همسایگان را فراموش و پول ملّی را بی‌ارزش کردید؛ حالا بنام ملّت دنبال شناسایی اسراییل‌اید؟!:memo:اخیرا سریع القلم مشاور ارشد
الاحتفال بیوم التاسع من ربیع الأول 
ما هی حقیقة عید الزهراء(ع) فی الیوم التاسع من ربیع الأول؟!!!
هل حدیث رفع القلم یوم التاسع من ربیع الاول؟ و هل رفع المؤاخذة على المعاصی فی ذلک الیوم من الاحادیث المعتبره؟
:: المقالات :: فرحة التتویج (التاسع من ربیع الاول ) و مستحبات هذا الیوم
ما هو عید البقر؟!
فرحة الزهراء 
 
اگر خوب گوش کنیم،
هنوز هم صدای گرم شهید ابراهیم هادی می‌آید که می‌گفت: در مجالس عید الزهرا
خدا پیدا نمی‌شود.
به اسم حضرت زهرا
جلسه‌ای می‌گیرند، به اسمِ حدیث رُفع القلم گناه می‌کنند و مثل
پیراهن عثمان سر چوبش می‌کنند، در حالی که این حدیث نه در منابع اولی است و نه راوی درست و
درمانی دارد.

حتی معنای رفع
القلم را درست نفهمیده‌اند. شاید این نصّ صریح قرآن را نشنیده‌اند که در سورۀ زلزله فرمود: فَمَن یَعمَل
مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیرًا یَرَهُ تا شای
شاید تکراری ولی مهم...
اگر خوب گوش کنیم،
هنوز هم صدای گرم شهید ابراهیم هادی می‌آید که می‌گفت: در مجالس عید الزهرا
خدا پیدا نمی‌شود.
به اسم حضرت زهرا
جلسه‌ای می‌گیرند، به اسمِ عشق به مادر سادات گناه می‌کنند و حدیث رُفِع القلم را مثل
پیراهن عثمان سر چوب می‌کنند؛ حدیثی که نه در منابع اولی است و نه راوی درست و
درمانی دارد.

آن‌ها حتی معنای رفع
القلم را هم درست نفهمیده‌اند. اگر هم حدیث صحیح السند باشد، معنایش تحریف شده است.
شاید این نصّ صریح قر
اقرا بسم ربک الذی خلق
ن والقلم و مایسطرون
بنام خالق اقرا و بنام آفرینش ن والقلم
و انسان با این دوکلمه حیات را حق ملزم میداند قبل از مموت
ابتدا با درایت خواندیم و با عشق نگاشتیم . همیشه خوانندگان نگارنده گان بحق زیبایی خالق هستند.
نگارنده تکمیل کننده زیبایی مخلوق در کره خاکی می باشد.
آنکه قلم راسخ را از نی شکوه گر در دست گرفت شکوه را با عشق ،عشق را با صفا ؛صفا را با مهربانی و مهربانی را با عقلانیت به رشته تحریر در خواهد آورد. چه خوانندگان و نگار
این روزها یک کتاب کوتاهی را خواندم که عمق و بار معناییش خیلی بلند و سنگین بود.یک کتاب که فقط درباره کلمات حرف میزد.همان
کلماتی که یک کتاب،یک فیلم و یا حتی نوشته های همین وبلاگ را تشکیل میدهند.
میگفت این روزها دنیا،دنیای کلمات هست.کلماتی که از همه جای دنیا برای همدیگه ارسال میشوند و پر از معانی و مفاهیم متفاوت 
هستند.مفاهیمی که هرکدامشان مال یک فرهنگ و بار و علایق متفاوت هست و اتفاقا هم برای مخاطبین متفاوت ارسال می شوند.
پشت هر کلمه یک دنیا مف
"سی ویژگی جهان سومی ها"✍️دکتر محمود سریع القلم۱-اول عصبانی می­شوند، بعد شاید فکر کنند؛۲-سئوال کردن را افت شخصیتی می­شمارند؛۳-در تنظیم اولویت­ها، بسیار سرگردانند؛۴-خیلی تلاش می­کنند خود را اثبات کنند؛۵-مخاطبان خود را دست کم می­گیرند؛۶-موفقیت را در پول زیاد خلاصه می­کنند؛۷-خیلی به هرم مازلو، اعتقادی ندارند؛۸-تغییر و شکست را یکی می­دانند؛۹-از اینکه از زحمات افراد تقدیر کنند پرهیز می­کنند؛۱۰-از ناهماهنگی با یکدیگر لذت می­برند؛۱۱-کنت
دکتر محمود سریع القلم ویژگی های افرادی که کتاب نمی خوانند را در وب سایت شخصی خود چه زیبا نوشته اند:(لینک)
 
۱-خیلی راحت تحت تأثیر تبلیغات و Propaganda  قرار می گیرند؛
۲-حرف های تکراری می زنند؛
۳-دایره ی واژگان آنها بسیار محدود است؛
۴-خود را نمی شناسند؛
۵-با هیجان و احساس زندگی می کنند؛
۶-بخش استدلالی ذهن آنها تقریباً تعطیل است؛
۷-استعداد پوپولیست شدن را پیدا می کنند؛
۸-قوای عقلی آنها پرورش نیافته است؛
۹-بر آنچه می گویند خیلی کنترل ندارند؛
۱۰-گوش کر
امید شمس‌آذر متخلّص به "شهسوار" در اردیبهشت سال 1366 در سلماس متولّد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابن سینا و تحصیلات متوسّطه را در مدارس راهنمایی طالقانی، هنرستان شهید پناهی و دبیرستان امام خمینی(ره) گذرانید. بعد از گذراندن خدمت سربازی، در رشتۀ تاریخ از دانشگاه ارومیّه پذیرفته شده و در اردیبهشت سال 1398 از پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد خود با عنوان "تأثیر حملۀ مغول در تحوّلات سبک شناختی هنری و ادبی در ایران" دفاع کرده و با نمرۀ 18/85 و رتبۀ بسیار
تاریخ ادبیات ٣تست تو کنکور داره
✍️ عبدالحسین زرین کوب
با کاروان حله 
شعر بی دروغ شعر بی نقاب
پله پله تا ملاقات خدا
فرار از مدرسه 
سر نی
پیر گنجه در جستجوی ناکجا آباد
بحر در کوزه 
بامداد اسلام
ارزش میراث صوفیه
جستجو در تصوف
از کوچه رندان
از چیز های دیگر
نه شرقی ، نه غربی، انسانی

✍️ غلامحسین یوسفی
دیداری با اهل قلم 
برگ هایی در آغوش باد 
چشمه ی روشن
روان های روشن
کاغذ زر
تصحیح بوستان و گلستان سعدی
ترجمه (شیوه های نقد ادبی) از دیوید دیچرز
ترجم
 
علم هیچ مرز و کشوری را نمی شناسد، زیرا دانایی به بشریت تعلق دارد، و مشعلی است که جهان را روشن می کند - لوئیس پاستور
انسان مدرن علم (science) را به عنوان راهنما و راهگشای خود می داندو این علم (science) بشر محدود به تجربه های متعدد و متنوع او در این کره خاکی است، ذات انسان مدرن شکاک و سخت باور است. انسان مدرن معنای تقدس و رمز و راز غیبی را درک نمی کند و به جای آن روش تجربه را جایگزین کرده است. طبییعی است که تجربه همه جا پاسخگو نیست. این عدم پاسخگویی انسان ر
در جریان انتخابات شورای اسلامی! شهر بابل فهرستی پانزده نفره منتشر
نموده و به شهروندان پیشنهاد دادم که به هر یک از این پانزده نفر رأی بدهند به نفع
پیشرفت شهر و دیارشان است. در بین این پانزده نفر اسامی جعفر واثقی، مرمر
فیروزپور، رضا شافعیان و ... به چشم می خورد. برای این دوستان متنی مستقل و تبلیغی
نیز نگاشته و منتشر کردم.

در حال حاضر با توجه به رفتارهای خاص و سیاسی این دوستان پی به اشتباه
خود برده و از رأی و تبلیغ برای واثقی و فیروزپور ابراز ندام
نون و القلم این پویش رو راه انداخته و خواسته که هر کسی بلاگ هایی که دارای دو ویژگی زیر هستند رو معرفی کنه تا دیگرن هم بهره ببرند.
1_ محتوای با کیفیت در مطالب و پاسخگویی به نظرات
2_ تاثیرگذاری بر روی مخاطبان...
و این توضیح رو برای این دو تا ویژگی نوشته: بحث محتوای نافذ و با کیفیت به تنهایی کافی نیست... مثلا اینکه کسی از یه
کتاب خیلی خوب مطلبی رو کپی بکنه بعد در مقام پاسخگویی ضعیف عمل کنه... اون
محتوا رو هم هدر داده... برای همین مسئله تاثیر گزاری رو  به
ما می خواهیم با تفسیر موضوعی قران کار مان اغاز کنیم و به تفسیر سوره ی قلم می پردازیم .
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین ایه  
ن و القلم وما یسطرون  می باشد که به ترجمه وتفسیر ان به شرح زیر می پردازیم.
ترجمه:
ن (قسم به نون که شاید نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت.
تفسیر :
 
بِسم‌ِ اللّه‌ِ الرَّحمن‌ِ الرَّحِیم‌ِ
ن‌ وَ القَلَم‌ِ وَ ما یَسطُرُون‌َ «1»
ن‌ ‌از‌ رموز قرآنی‌ ‌ا
سی ویژگی یک فرد دموکرات
۱-در هیچ شرایطی به دیگری نمی­گوید: شما اشتباه می­کنید؛
۲-بلکه می­گوید: دیدگاه های ما متفاوت است، بحث کنیم؛
۳-همه شهروندان، حق انسانی و قانونی اظهارنظر دارند؛
۴-ولی تصمیم­ سازی و تصمیم ­گیری تابع اظهار نظر تخصصی است؛
۵-برای رسیدن به یک نظر و دیدگاه، بسیار می­ پرسد و مطالعه می­کند؛
۶-عموماً نمی­گوید: نظر من درست است؛
۷-دیگران برای اظهارنظر نزد او، احساس امنیت می­کنند؛
۸-نگرانِ پذیرفته شدن افکارش نیست؛
۹-با اطلاعات و اس
ما می خواهیم با تفسیر موضوعی قران کار مان اغاز کنیم و به تفسیر سوره ی قلم می پردازیم .
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین ایه  
ن و القلم وما یسطرون  می باشد که به ترجمه وتفسیر ان به شرح زیر می پردازیم.
ترجمه:
ن (قسم به نون که شاید نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت.
تفسیر :
 
بِسم‌ِ اللّه‌ِ الرَّحمن‌ِ الرَّحِیم‌ِ
ن‌ وَ القَلَم‌ِ وَ ما یَسطُرُون‌َ «1»
ن‌ ‌از‌ رموز قرآنی‌ ‌ا
با سلام!
با یکی از معدود نوشته های بلند (و البته محاوره ای) این وبلاگ در خدمتتون هستم. 
واللا در مورد موثر بودن وبلاگ ها، به نظرم هرکسی یه جنبه ای رو در نظر می گیره. من چیزی رو می خونم که ذهنمو قلقلک بده. (شاید واژه ی ذهن‌ورزی -با الهام از دست‌ورزی(کاری که خواهر زاده شش ساله ام انجام میده)- مناسبش باشه.) در ادامه وبلاگ هایی ازین دست معرفی میشن. اولویتی هم در کار نیست.
۱. ن و القلم و ما یسطرون: خودتون بخونید می فهمید.
۲. جوب در آسمان: این پست رو بخونید.
در صفحات مجازی افرادی با افکار و عقاید مختلف رو فالو میکنم. در زمینه مذهبی، از آتئیست‌های فعال در زمینه اسلام‌هراسی تا آتئیستهایی که سرشون تو زندگی خودشون ه، از مذهبی‌های خیلی معتقد و ضدانقلاب تا به‌اصطلاح "حزب‌اللهی"ها.در زمینه‌های سیاسی هم،
در زمینه‌های فعالیت‌های اجتماعی هم،
و افرادی که زندگی معمولی خودشون رو دارند و از زندگیاشون توئیت می‌کنند، بدون اینکه وارد فاز مبارزات مجازی و روشنگری‌ها بشن.
چیزی که بیشتر از همه به چشمم میاد
دکتر محمود سریع القلم به تازگی مطلبی در وب سایتشون منتشر کردن با عنوان
 چرا جامعۀ ما دموکراتیک نمی شود؟
اکیدا بهتون توصیه می کنم حتما یادداشت ایشون رو با دقت بخونید.
دکتر سریع القلم به نکته ی بسیار مهمی اشاره کردن که شاید شما هم مثل من کمتر بهش دقت کرده باشید.
طبقه ی به اصطلاح الیت جامعه ی ما ، مملو از دسته ها و گروه های متعددی است که این دسته ها بعضا با هم هیچ گفتمان مشترکی ندارن.
به این معنا که حتی رفرنس های این گروه ها در منظومه های متفاوتی ق
روزگاری به فقر وتنگدستی مبتلا شدم تا جایی که من وهمسر وفرزندم چیزی برای خوردن نداشتیم
خیلی بر گرسنگی صبر کردم پس تصمیم گرفتم خانه ام را بفروشم و به جای دیگری بروم.
درراه یکی از دوستانم به اسم 
ابانصررا دیدم و او را از فروش خانه باخبرساختم
پس دوتکه نان که داخلش حلوا بود به من داد و گفت : 
برو و به خانواده ات بده
به طرف خانه به راه افتادم 
در راه به زنی و پسر خردسالش برخورد کردم به تکه نانی که در دستم بود نگاه کرد و گفت : این پسر یتیم و گرسنه است و ن
حدود صد وبلاگ (کمی بیشتر) رو در بیان، عمومی و از این تعداد فقط دو تا رو مخفی (به دلایلی) و حدود هفت وبلاگ رو در بلاگفا دنبال می‌کنم. تمام این وبلاگ‌ها رو به شدّت دوست دارم و جدّی می‌خونم، حتّی اگر کاملاً با نویسنده اون وبلاگ اختلاف نظر داشته باشم و حتّی‌تر اینکه اون نویسنده از من و نوشته‌هام و شخصیت مجازی من خوشش نیاد -پیش اومده که میگم :)- هر کدوم از این وبلاگ‌ها من رو در یک شرایط روحی و شرایط زندگی کمک می‌کنه. یک شرایطی پیش بیاد حتماٌ از تک
امید شمس‌آذر متخلّص به "شهسوار" در اردیبهشت سال 1366 در سلماس متولّد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابن سینا و تحصیلات متوسّطه را در مدارس راهنمایی طالقانی، هنرستان شهید پناهی و دبیرستان امام خمینی(ره) گذرانید. بعد از گذراندن خدمت سربازی، در رشتۀ تاریخ از دانشگاه ارومیّه پذیرفته شده و در اردیبهشت سال 1398 از پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد خود با عنوان "تأثیر حملۀ مغول در تحوّلات سبک شناختی هنری و ادبی در ایران" دفاع کرده و با نمرۀ 18/85 و رتبۀ بسیار
پاورپوینت بررسی کتاب اخلاق کارمندیEthics mployee
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 114
 
 
 
 
 
 
     به یقین اشرف مخلوقات خداوند، وجود مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) است. وجود مبارکش از نظر «حُسن خلق» در چنان درجه اعلایی قرار گرفته که قرآن کریم، درباره اش می فرماید: (إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عظیم)؛ القلم /68: 4. یعنی البته که تو به اخلاقی بس بزرگ آراسته ای. و در جای دیگر، ایشان را الگوی تمام مؤمنان، معرفی می نماید و می فرماید: « لَقَدْ کانَ لَکُم فی
تو این پست میخوام نتایج پویش موثرترین وبلاگها رو منتشر کنم اما قبلش باید چند تا نکته رو خدمتتون عرض کنم:
1-بیست و هشت نفر تو این پویش شرکت کردن(براساس افرادی که برای این پست کامنت گذاشتن و اعلام کردن که تو این پویش شرکت کردن)ولی بیست و هفت لینک موجوده،اون یه لینکی که موجود نیست لینک پست خودمه که بعد از حذف وبلاگ و بازگشت دوباره ام حذف شده ولی نتایجش رو تو آمار محاسبه کردم.
خودم وبلاگ های بازتاب نفس صبحدمان و حضرت باران رو به عنوان موثرترین ها ا
تو این پست میخوام نتایج پویش موثرترین وبلاگها رو منتشر کنم اما قبلش باید چند تا نکته رو خدمتتون عرض کنم:
1-بیست و هشت نفر تو این پویش شرکت کردن(براساس افرادی که برای این پست کامنت گذاشتن و اعلام کردن که تو این پویش شرکت کردن)ولی بیست و هفت لینک موجوده،اون یه لینکی که موجود نیست لینک پست خودمه که بعد از حذف وبلاگ و بازگشت دوباره ام حذف شده ولی نتایجش رو تو آمار محاسبه کردم.
خودم وبلاگ های بازتاب نفس صبحدمان و حضرت باران رو به عنوان موثرترین ها ا
تو این پست میخوام نتایج پویش موثرترین وبلاگها رو منتشر کنم اما قبلش باید چند تا نکته رو خدمتتون عرض کنم:
1-بیست و هشت نفر تو این پویش شرکت کردن(براساس افرادی که برای این پست کامنت گذاشتن و اعلام کردن که تو این پویش شرکت کردن)ولی بیست و هفت لینک موجوده،اون یه لینکی که موجود نیست لینک پست خودمه که بعد از حذف وبلاگ و بازگشت دوباره ام حذف شده ولی نتایجش رو تو آمار محاسبه کردم.
خودم وبلاگ های بازتاب نفس صبحدمان و حضرت باران رو به عنوان موثرترین ها ا
سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)
آغاز امامت «حضرت مهدی (عج)»/«امام دوازدهم (عج)» موجب روشنایی جهان اسلام شدند
نهم ربیع الاول سالروز امامت حضرت مهدی (عج) 
آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بر تمامی منتظران آن حضرت مبارک باد
طرح لایه باز بنر آغاز امامت امام زمان جشن امامت حضرت مهدی 
پیامک و دوبیتی های زیبا به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی
آغاز امامت امام زمان/ چگونگی اثبات امامت حضرت مهدی (عج) بین مسلمین
آیا واژه «تاجگذاری» برای روز آغاز امامت امام زمان (ع
نزدیک به 130 سال پیش در
سال 1875 میلادی ، ژاپنی‌ها یکبار به این نتیجه رسیدند که توسعه‌یافتگی در بخش خصوصی
حاصل میشود و این را یک بار روی کاغذ نوشتند و امروز هم در حال اجرای آن هستند ولی
ما از مشروطه تا امروز مرتب سمینار و همایش برگزار میکنیم تا مشخص کنیم توسعه‌یافتگی
خوب است یا بد
...

✏️دلیلش هم این است که با جهان ارتباط نداریم در نتیجه نمی‌توانیم
از دیگر کشورها بیاموزیم. اگر قرار باشد فردی را چند سال به کلاس ببرند و درباره شنا
کردن با او صحبت
جلال آل‌احمد نویسنده‌ترین
نویسنده ایرانی در ادبیات است. حاضر به یراق، منظم، شاداب و بسیار انسان و در ظاهر هم مرتّب بود؛ جز در عکس آخر، ریشی گذاشته بود به یاد خلیل ملکی. 
مشهور است که آل احمد را نویسنده‌ای آشفته‌ یا عجول بدانند؛ این صفت‌ها به سبک نویسندگی جلال بی‌ارتباط است. جلال با
درایت و حیطه‌شناس بود و بسیار به سامان و آراسته. برخی از کتاب‌های جلال
مرتبط بود با اوّلین مواجهه نویسنده به آن موضوع یا محیط. با این حال، کمتر ایراد
ویرایشی
از اون عیدالزهرایی هاست...
از اونهایی که از اول محرم تا هشتم ربیع ریش هاشون رو کوتاه نمی کنن... و لباس مشکی رو از تن شون بیرون نمیارن...
و روز نهم ربیع ریش ها رو تیغ میندازن و میرن به جشن و پایکوبی و ...
میگن رفع القلم هست...
توی این مدت آشنایی تقریبا یک ساله مون... خیلی از تعصباتی که که داشت شکسته... گاردهایی که داشت تعدیل شد... اما هنوز هم این باورهای ناموزونش خیلیه...
دیروز بحث مدیریت و اهمیت درک مدیریتی رو میکردیم... 
گفت مگه فلان سِمَت انتصابی نیست؟..
رهپویان هدایت: خیانت و بی
بند و باری امری نهادینه شده در فرقه ضاله بهائیت می باشد. ریشه این رویکرد از
زمان باب مخصوصا در ماجرای بدشت آغاز شد. در بدشت بابیان به این نتیجه رسیدند که
دوره شریعت طی شده و دیگر نیازی نیست به هیچ یک از مرزهای اخلاقی و دینی پایبند
ماند. 
طاهره قرة العین، الگوی زنان بهائی با همین دلیل تراشی باطل بدون
حجاب و پوشش مناسب در بین مردان حاضر شد و به حرافی پرداخت. طاهره قرة العین پس از
این اقدام و با توجیه این که قلم از نوشتن گن
برخى از سوره ها باحروفى آغاز مى شود که چون ناپیوسته قرائت
مى شود، به حروف مقطعه نام گذارى شده است. تبیین این حروف از آغاز تاریخ
تفسیرتاکنون همواره توجه مفسران و قرآن پژوهان را به خود معطوف داشته و در تحلیل آن
دو راه پیموده اند:

1 - برخى این حروف را راز و رمزى میان خدا و رسول اکرم (ص)
دانسته، از این رو آن را غیر قابل تفسیرمى دانند

2 - گروه دیگرى
(که بیشتر آنها مفسران و قرآن شناسان هستند) برآنند که این حروف مانند سایر آیات
اگر چه معرفت کنه آن میسور ن
سلامناظر به دعوت جناب «ن.ا» در وبلاگ «نون و القلم و ما یسطرون» که طرح بسیار جالبی را کلید زدند و دوستان دیگری که بنده رو دعوت کردند، بسم الله...همین ابتدا عرض کنم تعداد وبلاگهایی که بنده میخونم نسبتا کم هست اما بنظرم بسیار ارزشمندند.دو معیار اصلی این پویش محتوای مفید و اثرگذاری روی مخاطب(تعامل با مخاطب) بوده. بر این اساس، از نظر بنده بهترین وبلاگ ها به شرح زیر است: (ترتیب وبلاگها از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند)پیشاپیش بابت دیرشدن انتشار مطلب عذر
چند سال پیش با یکی از دوستانم که شهر دیگه‌ای زندگی می‌کرد برنامه کتاب‌خونی داشتم. یک کتاب انتخاب می‌کردیم، زمانی برای خوندنش تعیین می‌کردیم و بعد با ایمیل (اون سال‌ها هنوز خبری از اپ‌های پیام‌رسان نبود) دربارش با هم تبادل نظر می‌کردیم. یکی از اون کتاب‌ها «زناشویی و اخلاق» برتراند راسل بود. الان دیگه حاضر نیستم وقتم را برای خوندن کتاب‌های راسل بگذارم. به نظرم محتوای کتابش به کار همون گزیده‌گویی‌های اینستاگرامی و پیام‌های تلگرامی م
جلال آل‌ احمد قصد کرده بود در دو اثر به تاریخ معاصر
ایرانیان و مدرن‌شدن‌شان توجه نشان دهد؛ «غرب‌زدگی» و بعد از آن «در خدمت و خیانت
روشنفکران». صرف نظر از این‌که آل ‌احمد تا چه اندازه درکی درست و دقیق از نظریه‌ها
و نظریه‌پردازان غربی داشته است، می‌توان پرسید آیا بر مبنای تحلیل‌های او در این
دو کتاب، توانسته بود متنی یک‌دست و معتبر ارائه دهد؟
 با عنایت به اندیشه‌ها
و نقدهای یکی از فیلسوفان ملّی این سرزمین یعنی جواد طباطبایی، «ملاحظات
در صفحات مجازی افرادی با افکار و عقاید مختلف رو فالو میکنم. در زمینه مذهبی، از آتئیست‌های فعال در زمینه اسلام‌هراسی تا آتئیستهایی که سرشون تو زندگی خودشون ه، از مذهبی‌های خیلی معتقد و ضدانقلاب تا به‌اصطلاح "حزب‌اللهی"ها.در زمینه‌های سیاسی هم،
در زمینه‌های فعالیت‌های اجتماعی هم،
و افرادی که زندگی معمولی خودشون رو دارند و از زندگیاشون توئیت می‌کنند، بدون اینکه وارد فاز مبارزات مجازی و روشنگری‌ها بشن.
چیزی که بیشتر از همه به چمم میاد
 
اخیراً یک دانشجویِ کنجکاوِ دکتری از این نویسنده پرسید:
" کم نداریم مدیرانی که تحصیلاتِ عالیه دارند، از دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیل شده اند و بسیار هم جهان دیده هستند. چرا آنها در مدیریت، تا این حد اشتباه کرده و هم چنان اشتباه می کنند؟"
به این دانشجو گفتم  برای پاسخ به این سوال نیاز به زمان، فکر و مطالعه دارم، چرا که واکاوی این موضوع، محتاج دقت و بحث طولانی است. به نظرم رسید که این دانشجو با یک یا چند فرض این سوال را مطرح می کند. اگر بتوا
کشوری که تولید نکند و نتواند در بازار بین الملل سهمی برای اقتصاد خود بگیرد، نمی تواند دنبال آزادی سیاسی برود.
اتفاق مهمی که دو دهه است در دنیا افتاده، این است که کاریزما از بین رفته اما این امر هنوز وارد ایران نشده و ایران هنوز کشور افراد است نه سیستم ها.
ما و ژاپن دو کشوری هستیم که از ۱۶۰ سال قبل ازخارج از جهان غرب وارد دوره مدرنیته شدیم اما انتخاب و گزینش ما از متون توسعه و مدرنیته بسیار متفاوت است. ما اول سراغ آزادی سیاسی رفتیم و ژاپنی ها سر
س    
 
  داستان بلند     رویادوز      اثری ادبی و متفاوت از نویسنده تازه قلم و   شمالی کشورمان است که پس از شش سال بایکوت  و ممنوع الچاپ شدنش  به ناگهانی  توسط ریاست جدیدی ممیزی و وزارت ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  از کنج بایگانی بیرون کشیده شد و پس از بررسی مجدد ان با  توجه به ملاحظات شرعی    لحاظ شده بر آن  با چاپ و انتشار این اثر موافقت شد .     نویسنده ی  ممنوع القلم این اثر  که پس از میم مودب پور  جزو یکی از کم کارترین و  سانسور شده های
  داستان بلند     رویادوز      اثری ادبی و متفاوت از نویسنده تازه قلم و   شمالی کشورمان است که پس از شش سال بایکوت  و ممنوع الچاپ شدنش  به ناگهانی  توسط ریاست جدیدی ممیزی و وزارت ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  از کنج بایگانی بیرون کشیده شد و پس از بررسی مجدد ان با  توجه به ملاحظات شرعی    لحاظ شده بر آن  با چاپ و انتشار این اثر موافقت شد .     نویسنده ی  ممنوع القلم این اثر  که پس از میم مودب پور  جزو یکی از کم کارترین و  سانسور شده های عرصه نوی
یادداشت/«صد شتر زین علم نزد من دو جو»
استهزای دین است یا افسوسِ دانش؟
استاد دکتر محمدعلی موحد چهره ماندگار و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی
 



«کفارة کسی که با خوردن آب یا با خوردن خاک روزة خود را عمداً» باطل کرده، چه تفاوتی با هم دارد؟1) «اولی باید برای هر روز یک مُد طعام به فقیر بدهد و دومی باید برای هر روز به شصت فقیر طعام دهد»2) «اولی نیاز به قضای روزه ندارد و دومی باید هم قضا کند و هم کفاره بدهد»3) «اولی در انتخاب نوع کفاره آزاد است و دومی با
  داستان بلند     رویادوز      
اثری. جدید از نویسنده مدرنیته. کشورمان است که پس از شش سال بایکوت  و ممنوع الچاپ شدنش  به ناگهانی  توسط ریاست جدیدی ممیزی و وزارت ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  از کنج بایگانی بیرون کشیده شد و پس از بررسی مجدد ان با  توجه به ملاحظات شرعی    لحاظ شده بر آن  با چاپ و انتشار این اثر موافقت شد .    نویسنده ی  ممنوع القلم این اثر  که پس از میم مودب پور  جزو یکی از کم کارترین و  سانسور شده های عرصه نویسندگی است با لقب ر
 
پیشنهاد پویش مؤثرترین وبلاک ها در وبلاگ «ن والقلم و ما یسطرون» بهانه ای شد تا وب های مفید و تأثیرگذار را بیشتر بجوییم و بهتر بپوییم.
به وضوح می بینم که وبلاگ‌های مفید و آموزنده فراوانند، اما مجبورم از بین دهها وبلاگ ارزشمندی که می شناسم، فقط تعدادی را برای نمونه معرفی کنم. پس پیشاپیش از عزیزانی که نامشان از قلم می افتد پوزش می طلبم.
وبلاگ های پویش را بر اساس ترتیب حروف الفبا که شیوه ای مرسوم و متداول است، خدمتتان معرفی می کنم تا در تقدّم و ت
بروی ادامه مطلب کلیک نمایید  
  داستان بلند     رویادوز      اثری ادبی و متفاوت از نویسنده تازه قلم و   شمالی کشورمان است که پس از شش سال بایکوت  و ممنوع الچاپ شدنش  به ناگهانی  توسط ریاست جدیدی ممیزی و وزارت ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  از کنج بایگانی بیرون کشیده شد و پس از بررسی مجدد ان با  توجه به ملاحظات شرعی    لحاظ شده بر آن  با چاپ و انتشار این اثر موافقت شد .     نویسنده ی  ممنوع القلم این اثر  که پس از میم مودب پور  جزو یکی از کم کارت
     پیرنگ. متفاوت داشتن چیز جدیدی نیست اما همچون اثر.   رویادوز   ساختارشکن و خلاق بودن یک پدیده ی ناب و جاودانه محسوب خواهد شد. پس چرا نویسنده اش ممنوع قلم گردیده و بیشتر..... 
  داستان بلند   رویا دوز      اثری ادبی و متفاوت از نویسنده تازه قلم و   شمالی کشورمان است که پس از شش سال بایکوت  و ممنوع الچاپ شدنش  به ناگهانی  توسط ریاست جدیدی ممیزی و وزارت ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  از کنج بایگانی بیرون کشیده شد و پس از بررسی مجدد ان با  توجه
نقش رهبران چین و آمریکا در ایجاد روابط دیپلماتیک دهه هفتاد میلادیماجد کیاست
چین کمونیست و آمریکا برای سالیان متوالی روابطی تیره و تار را تجربه کردند به گونه ای که حتی مسافرت اتباع آمریکا به چین با محدودیت بسیار از طرف دولت ایالات متحده روبرو بود، تجارت، کشتیرانی، پرداختها و هر نوع ارتباط اقتصادی با محدودیت ها و ممنوعیت های فراوانی همراه شده بود.هر چند جسته و گریخته تلاشهایی از دو طرف برای یافتن مسیرهای عادی سازی روابط و کاهش تنش برداشته م
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر صادق زیباکلام
سلام علیکم
در سالهای اخیر و در حوادث مختلف تحلیل هائی از سوی حضرتعالی -و برخی دیگر از اساتید دانشگاه- منتشر می گردد؛ که به تدریج خدشه های فراوانی درباره آنها مطرح می شود. ترویج مفید بودن مذاکره با آمریکا و دولت های حامی مذاکره، ارائه گزارش های خیالی به مردم درباره فوائد برجام (نظریه سیاست خارجی توسعه گرا)؛ نادیده گرفتن خطراتی مانند تراریخته ها و حملات بیولوژیک، ترویج مفاهیم توسعه پایدار و
زراعة الشعر فی ایران: کل ما یجب أن تعلم
زراعة الشعر فی ایران هو أحد الطرق الجدیدة لترمیم الشعر حین یتساقط. یعتبر ترمیم الشعر فی ایران من الطرق المفضلة لتجّنب تساقط الشعر والابتعاد عن خفافة الشعر. فیقوم فیها بزرع الشعر فی المناطق الصلعیة وهی من طرق إعادة نمو الشعر فی الرأس عند تعرّض الشخص للصلع. یتمّ إجراء عملیة زرع الشعر بتقنیات مختلفة: القلم الشوی(Sut) أو الشریحة(Fut) أو حقن الخلایا الجذعیة(Prp) أو الاقتطاف (Fue).
عملیات زراعة الشعر فی ایران
عملی
این نوشته مجموعه ای از تجربیاتم در سال هایی هست که پشت سر گذاشتم از فضای آکادمیک،مواجه با اساتید و هر آنچه که می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر برای ادامه تحصیل کمک کند.

دانشگاه و شرکت در کنکور مثل هر رویداد دیگری در زندگی نیاز به برنامه ریزی داره. اول از همه بایستی برای خودتون مشخص باشه که چرا می خواهید فلان رشته رو انتخاب کنید؟ اگر دغدغه مالی ندارید به دورنمای شغلی فکر نکنید و صرفا به علایقتون توجه کنید. گاهی نه تنها استعداد که تمایل به یا
زراعة الشعر فی ایران: کل ما یجب أن تعلم
زراعة الشعر فی ایران هو أحد الطرق الجدیدة لترمیم الشعر حین یتساقط. یعتبر ترمیم الشعر فی ایران من الطرق المفضلة لتجّنب تساقط الشعر والابتعاد عن خفافة الشعر. فیقوم فیها بزرع الشعر فی المناطق الصلعیة وهی من طرق إعادة نمو الشعر فی الرأس عند تعرّض الشخص للصلع. یتمّ إجراء عملیة زرع الشعر بتقنیات مختلفة: القلم الشوی(Sut) أو الشریحة(Fut) أو حقن الخلایا الجذعیة(Prp) أو الاقتطاف (Fue).
عملیات زراعة الشعر فی ایران
عملی
سنایی

زندگی نامه
ویژگی های اشعار
آثار
نمونه اشعار


زندگی نامه





سنایی با نام کامل "حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی" در قرن پنجم در شهر غزنین به دنیا آمد. سنایی پس از آن که با ادب و هنر پارسی آشنا شد و فنون سخن و شعر را آموخت مانند بسیاری از هم عصران خود به دربار غزنویان رفت. غزنویان با پاداش های زیادی که به اهل علم و ادب می دادند توانسته بودند تعداد زیادی از دانشمندان و شاعران و ... را در دربار خود به خدمت بگیرند. روزگار سنایی در دربار غزنویان به
سنایی

زندگی نامه
ویژگی های اشعار
آثار
نمونه اشعار


زندگی نامه





سنایی با نام کامل "حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی" در قرن پنجم در شهر غزنین به دنیا آمد. سنایی پس از آن که با ادب و هنر پارسی آشنا شد و فنون سخن و شعر را آموخت مانند بسیاری از هم عصران خود به دربار غزنویان رفت. غزنویان با پاداش های زیادی که به اهل علم و ادب می دادند توانسته بودند تعداد زیادی از دانشمندان و شاعران و ... را در دربار خود به خدمت بگیرند. روزگار سنایی در دربار غزنویان به
آداب و رسوم تشریفات در هتل ها! - هادی عربی گل
وقتی از آداب هتل صحبت می شود، دو مقوله به ذهن متبادر می گردد، آیا مقصود آدابی است که مدیر و پرسنل هتل باید نسبت به میهمانان رعایت کنند، یا آدابی است که میهمانان هنگام اقامت در یک هتل مراعات نمایند؟ البته هر دو آداب مد نظر است. اما ما باید بین این دو تفاوت قائل شویم و آنها را تحت دو عنوان متفاوت مطرح نماییم. به علاوه گرچه آداب میهمانان هتل تقسیم بندی چندانی ندارد و موضوعات آن در مقوله کلی آداب میهمانی
جمع و تالیف قرآن جمع آوری قرآن در 3 مرحله انجام شده است: 1. مرحله نظم و چینش آیه ها در کنار هم که شکل سوره ها را پدید آورد. این کار در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و به دستور حضرت بوده است. جای هر آیه و اسم هر سوره را خود حضرت مشخص کردند. روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص ثواب ختم قرآن، وارد شده؛ دلیل بر این است که ابتدا و انتهای قرآن، کاملا مشخص بوده است. در غیر این صورت سفارش ختم قرآن، بی معنا خواهد بود. 2. جمع کردن مصحف ها و صفحا
حضرت سجاد ( ع ) وی فرزند حسین بن علی بن ابیطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زین العابدین " می باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدینه ولادت یافت.حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بیماری  و تب شدید از آن حادثه جان به سلامت برد ، زیرا جهاد از بیمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش- با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت- به او اجازه جنگ کردن نداد . مصلحت الهی این بود که آن رشته گسیخته نشود و امام سجاد وارث آن رسالت بزرگ ، یعنی ام
حضرت سجاد ( ع ) وی فرزند حسین بن علی بن ابیطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زین العابدین " می باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدینه ولادت یافت.حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بیماری  و تب شدید از آن حادثه جان به سلامت برد ، زیرا جهاد از بیمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش- با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت- به او اجازه جنگ کردن نداد . مصلحت الهی این بود که آن رشته گسیخته نشود و امام سجاد وارث آن رسالت بزرگ ، یعنی ام
 رمان   عاشقانه      دیبا   ااپیزود   ۱۱      
دوباره به نیشابور بازگشتیم . همه از دیدنم شاد شدند . به جز زینت که با سردی سلام کرد و به مطبخ رفت .
 
من و نازلی هر روز یکدیگر را ملاقات می کردیم و با هم تبادل افکار می کردیم . ماه های به سرعت سپری می شد . اوائل مرداد بود که نازلی برای دیدار و اقامتی چهار ماهه به فرانسه مراجعت کرد . بعد از رفتن او دوباره تنها شدم . مهتا هر چند وقتی با من تماس می گرفت و مرا از اوضاع خانواده با خبر می کرد . احمد این روز ها شاد

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

hakimbashiA